عاشقان ولایت

عاشقان ولایت








عاشقان ولایت
  • خونی که در رگ ماست

  • هدیه به رهبر ماست

اوقات شرعی تهران
آخرین نظرات
پیوند های دیگر




ساعت رسمی کشور
  • به زودی بارگذاری می شود

ازدواج نور با نور

پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۵ ق.ظ

اوّلین بار در شب معراج پیامبر (ص) بود که پرودگارش بشارتش داد به ازدواجی با شکوه. ازدواجی بین دو تن از برترین بنده هایی که زمین مانند آنها را نخواهد دید. چه مبارک ازدواجی که به دستور ذات اقدس احدیت صورت گیرد .

 دختر پیامبر خاتم (ص) باید با کسی ازدواج کند که لایق این امر باشد ، پس به دستور خداوند منع می شود از ازدواج با غیر. پس از دوبار که علی (ع) به دنبال مطرح کردن این موضوع بود امّا از روی حیا ، آن را با پیامبر (ص) در میان نمی گذاشت ، در دیدار سوم این موضوع از طرف پیامبر (ص) که به خواسته علی (ع) آگاه بودند مطرح می شود و علی (ع) اینگونه از پاره تن پیامبر (ص) خواستگاری می کند. علی (ع) برای تهیه هزینه مهریه از میان اسب و شتر و شمشیر و زره خود ، به دستور پیامبر (ص) زره را برای فروش به بازار می برد. این بار جبرییل در قامت مردی غریب در بازار ظاهر می شود و زره علی (ع) را در ازای پانصد درهم خریداری می کند. امّا زهرا (س) تعیین مهریه ای دیگر را از پدرش طلب می کند.  زهرا (س) ، این یگانه بانوی آسمانی ، شفاعت شیعیان پدرش را به عنوان مهریه مورد نظر دارد. بعد از مدتی همه چیز برای خواندن خطبه عقد فراهم می شود ، و پیامبر (ص) همه را در مسجد جمع کرده و علی (ع) و زهرا (س) را به عقد یکدیگر در می آورند. در فاصله میان عقد تا عروسی ، تنگ نظران شهر در برابر زهرا(س) به بدگویی از علی (ع) پرداخته و در برابر علی(ع) به جهیزیه فقیرانه حضرت زهرا (س) اشاره می کنند. سرانجام ماه ذی الحجه فرا می رسد و تمام افلاک منتظر جشنی با شکوه هستند. پیامبر (ص) ، پیک هایی را به سراسر شهر می فرستند تا همه از موعد برگزاری مراسم با خبر شوند. پیامبر (ص) با کمک یاران با وفایشان به تهیه غذا و مایحتاج برگزاری مراسم می پردازند. دو نوع غذا تهیه می شود ، یکی آبگوشت و دیگری مخلوطی از خرما و روغن و کشک. همه چیز آماده برگزاری مراسمی باشکوه است که فقیری بر در خانه پیامبر (ص) آمده و درخواست یاری دارد. حضرت زهرا (س) در را می گشاید و لباسی نو که قرار بود در مراسم بپوشد را به فقیر انفاق می کنند. در این حین جبرییل از جانب خداوند لباسی بهشتی از سندس سبز را به طرف پیامبر (ص) می آورد . هدیه خداوند برای این ازدواج باشکوه . البته این هدیه فقط برای دنیاست ، بلکه جبرییل از جانب خداوند بشارت باغی از مروارید در بهشت را به عنوان هدیه این ازدواج به پیامبر (ص) می دهد. مراسم برگزار می شود و مردم از سراسر شهر حضور پیدا نمودند. وقتی که پیامبر (ص) به دیدار این داماد و دختر خویش می روند و نظر هریک را درباره این وصلت می پرسند، جوابی مشترک از هردو می شنود که همسرم بهترین یار برای بندگی خداوند است.  به حق که صرصاییل از ملائکه خداوند تشبیه بسیار زیبایی به کار برد ، ازدواج نور با نور.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۵
محمد مهدی بهرامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی