عاشقان ولایت

عاشقان ولایت








عاشقان ولایت
  • خونی که در رگ ماست

  • هدیه به رهبر ماست

اوقات شرعی تهران
آخرین نظرات
پیوند های دیگر




ساعت رسمی کشور
  • به زودی بارگذاری می شود

سایه تحریف ها بر واقعه ی عاشورا

شنبه, ۲ دی ۱۳۹۱، ۰۲:۵۰ ب.ظ


سایه تحریف ها بر واقعه کربلا

تحریف های تاریخی هیچیک از متون را مصون نگذاشته است که از جمله ی آنها میتوان تحریف در واقعه ی کربلا را ذکر کرد .

ملا حسین کاشفی نویسنده کتاب ((روضه الشّهدا)) ( که عبارت روضه خوانی از نام همین کتاب گرفته شده است ) از بنیان گذاران تحریف در این واقعه است . وی با بازگرداندن متون عربی به فارسی ، این کتاب را با دروغ های فراوانی که به آن افزود در اختیار مرثیه ثرایان قرار داد و تا سالیان سال این دروغ ها خوانده می شد. چند سال بعد ملا آقا دربندی با نوشتن کتاب(( اسرارالشّهاده)) کار او را تکمیل کرد.چند نمونه در ذیل می بینید:

v   امام زین العابدین بیمار

این مطلب مخصوص ما ایرانی هاست. غیر از زبان فارسی هیچ جای دیگر نیامده است . در زبان عربی هم چنین نیست. ایشان القاب زیادی داشتند. امام تنها در ایام حادثه عاشورا بیمار بودند، و همان بیماری سبب نجات ایشان شد. وگر نه تصمیم داشتند که چندین بار او را به شهادت برسانند، و چون امام شدیداً بیمار بودند ،به هوای مرگ بر اثر بیماریش اورا رها کردند. کسی نیست که تا کنون بیمار نشده باشد ولی ما امام را به صورت یک بیمار زرد رنگ تب داری که همیشه عصا به دستش است و کمر خم کرده و راه میرود و آه می کشد، ترسیم کرده ایم! این تحریف است. امام سجاد (ع) همانند حضرت سیدالشّهدا (ع) و امام محمد باقر (ع) از نظر مزاج و بنیه هیچ فرقی نداشتند. امام بعد از حادثه کربلا چهل سال زنده بودند و مانند همه انسان ها سالم بودند.

v   روضه آهوی لیلا و بالین علی اکبر(ع)

 تحریف کرده اند که حضرت علی اکبر g به میدان رفت . امام به لیلا مادر علی اکبر g فرمودند که برو در فلان خیمه خلوت ، مو پریشان کن و در حق فرزندت دعا کن! از جدم شنیدم که دعای مادر در حق فرزندش مستجاب می شود ، شاید خداوند این فرزند را سالم به ما برگرداند .

ابتدای امر اینکه لیلای در کربلا نبوده که چنین کند. ثانیا منطق حسین این نیست منطق حسین در روز عاشورا ، منطق جانبازی است. ایشان به همه اجازه ی برگشت داده بودند و برای جنگ هرکس که ماند ، با رخصت امام به میدان نبرد می رفت. 

v      عروسی قاسم

تحریف کرده اند که در گرمای زد و خورد و جنگ ، امام می خواهند دو رکعت نماز خوف بخوانند . دو نفر سپر و فدایی شدند تا تیری به امام نخورد . و در حین نماز امام یادشان می افتد کهد برای قاسم عروسی برپا کنند و می فرمایند : حجله عروسی راه بیندازید . من می خواهم عروسی قاسم را ببینم و قاسم با یکی از دختر هایم ازدواج کند! موضوعی که تعزیه خوان های قدیم همیشه تکرار می کردند و عروسی ن کدخدای قیام کربلا ، قاسم را  ذکر می کردند ، یعنی نو داماد ، در هیچ کتب معتبر تاریخی نیامده است . ملا حسین کاشفی اولین کسی بود که به این موضوع پرداخت و دروغ نوشت.

v    روضه وداع

یکی دیگر از تحریف های واقعه کربلا این است که حضرت زینب هنگام وداع با برادر ، امام را متوقف کردند و به ایشان فرمودند : وصیتی از مادر به یاد دارم . مادر به من گفته مادر به من گفته در چنین زمانی حسین مرا بگیر و از طرف من زیر گلویش را ببوس.

v    آمدن خواهر به قتلگاه

تحریف دیگر این که حضرت زینب (س) در حال اختضار امام حسین g به قتلگاه آمدند و پای پیکر امام g نشستند در حالی که آن حضرت مشغول جان دادن بود ، خود را بر روی بدن مطهر ایشان انداخته و می گفتند : تو برادر منی ، تو امید مایی ، تو پناه مایی.

حضرت با گوشه چشمی به ایشان نگاه کردند و فرمودند : به خیمه بازگرد که دلم را شکستی و غمم را افزودی؟!

v    عدد کشتگان دشمن

امام 1800 نفر را به درک واصل نمودند . این آمار در کتاب: ( اثبات الوصیه مسعودی ) آمده است . اما در کتاب :( اسرار اشهادة دربندی ) که هزار سال بعد نگاشته شد ، عدد کشتگان به سیصد هزار نفر و مقتولین حضرت ابو الفضل g نیز به بیست و پنج هزار نفر رسیده اند!

اگر امام سیصد هزار نفر را در هر ثانیه با شمشیر کشته باشد ، هشتاد و سه ساعت و بیست دقیقه وقت میخواهد . و چون دیدند با طول روز جور در نمی آید ، گفتند : روز عاشورا هفتاد و دو ساعت بوده است که البته باز هشتاد و سه ساعت ، با روز هفتاد و دو ساعت نیز قابل اصلاح نیست! همین طور در مورد حضرت ابو الفضل g نیز ، کشتن آن تعداد شش ساعت و پنجاه و چند دقیقه طول می کشد . به علاوه جمعیت یک میلیون و ششصد هزار نفری را به لشکر عمر سعد نسبت داده بودند ، که چنین جمعیتی در صحرای کربلا جای نمی گیرد!

وسایل و اسباب جنگ برای این تعداد از کجا فراهم شده بود ؟ در حالی که همه از کوفه بودند، و از شام و حجاز هم نبودند .

v    روضه مارکسیستی

در کتاب :(حسین وارث آدم ) ، نوشته دکتر علی شریعتی آمده که امام به سوی مرگ می شتابد ، تنها و بی امید . او مظهر شکست آدم است و تعصبی بی حاصل به خرج میدهد . پس شخصیت امام و نهضت او کجاست ؟!

v    داستان شیر و فضه

از یک مرد اسدی نقل شده که شبها شیری می آمد اطراف خیمه ها و عاقبت معلوم شد که آن شیر ، حضرت علی g اسد عرب است!!!

-         روضه هایی که در آنها اظهار تذلل پیش دشمن است . از قبیل التماس برای آب .

-         قصه زبیده و قاسم ثانی در خاک ری و اطراف آن نیز از خیالات واهی است. قاسم بن حسن هیچ فرزندی نداشت و خود صغیر بود.

v    امام حسین g کشته شد تا گناهان امت بخشیده شود

در صورتی که این بیان برگرفته از معتقدات مسیحیت است . مسیح به دار کشیده شده تا کفاره گناهان امت باشد! این حرف دنیای مسیحیت است و با روح اسلام سازگاری ندارد و این تهتی به شخصیت حضرت سید الشهدا است.

v    اظهار تاسف به خاطر کشته شدن مظلومانه ی امام حسین g

تحریف دیگر در مورد علت عزاداری برای امام حسین g ان است که کعمولا ذاکرین سعی دارند شهادت امام را چنان جلوه دهند که شخصیتی مظلوم و بی تقصیر و بی جهت کشته شد و ضایع گشت و هدر رفت و این کشته شدن ، تاثر آور است ! اما حسین بن علی g مصوم و بی تقصیر بود ، اما خونش هدر نرفت . هر قطره خونش  بی نهایت ارزش داشت و دارد .

امام با شهادت خود ، موقرترین روداد بشر را رقم زد و نامش با آزادی ، برابری ، عدالت ، توحید ، ترک خود پرستی است. حسینی که عالم دیوانه ی اوست .


 

  

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۰۲
محمد مهدی بهرامی

نظرات (۱)

۰۶ دی ۹۱ ، ۰۹:۴۵ سید مهدی حسینی
سلام
وبلاگ بسیار زیبایی داری
موفق باشی برادر
پاسخ:
ممنونم اگر خدا بخواهد بهتر هم می شود
mmbahrami.blog.ir

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.